Vloni jsem vám to psal taky a bylo mi řečeno, že to zafungovalo motivačně, tak si to letos zopakujeme. Co budou hlavní taháky konference Internet Advertising Conference 2015, kterou 9. dubna 2015 pořádá SPIR?

Letos poprvé se akce uskuteční pod záštitou vicepremiéra Pavla Bělobrádka, který má na starosti vědu, výzkum a konkurenceschop­nost. Jak někteří asi víte, pod jeho vedením se minulý týden ustavila Rada pro konkurenceschopnost a hospodářský růst, což je po delší době první trochu nadějnější pokus o koncepčnější kontakt mezi státní správou a průmyslem v inovacích, a SPIR je také u toho. Pavel Bělobrádek konferenci zahájí a odpoledne na něj ještě trochu provokativněji naváže jeho poradkyně Jana Adamcová. Jsem rád, že se ze státní správy objeví i Jaromír Novák, šéf ČTU, protože pod jeho vedením tahle státní instituce bezesporu ožila.

Z byznysového hlediska pro mě ale v ten den bude největším lákadlem Vincent Potier, kterého jsem slyšel vloni v prosinci v Bruselu, a říkal jsem si, že člověk s jeho rozhledem by k nám dorazit měl a naštěstí se podařilo. Jeho přemýšlení o digitální reklamě je posazeno o úroveň výš, než bývá zvykem, a otevírá obzory a nové pohledy na věc. Nepromeškejte tu příležitost.

Pak je k dispozici už téměř povinná dávka o programatickém plánování, budou to všechno zajímavé věci, ale tady vyzdvihnu Brama Smitse, který bude mluvit o tom, že i na mobilní reklamě se bude dát vydělávat. I on de facto potvrdí, že mobilní zařízení s velkou pravděpodobností budou nejzásadnějším faktorem pro podobu uživatelského chování v nadcházející do­bě.

Jestli vás zajímá vztah Googlu a poskytovatelů obsahu, pak byste neměli minout další zajímavou příležitost – přijede Sylvia Fodor, šéfka asociace CEPIC, která sdružuje tvůrce a poskytovatele vizuálního obsahu, a bude mluvit o tom, jak se před Evropskou komisí řeší spor mezi autory fotografií a vyhledáváním Googlu. SPIR je v tom sporu dlouhodobě na straně poskytovatelů obsahu a poslední zprávy potvrzují, že to s Googlem není tak jednoduché, jak se mnohým na první pohled zdá.

Silný blok bude mediální a bude o proměnách – Roman Latuske bude mluvit o proměně Economie, která je už delší dobu pod drobnohledem zbytku trhu, Pavel Kočička o proměnách titulní strany jako vstupní bráně ke zpravodajství, Ondřej Neumann o proměně mediálního trhu v rukou oligarchů a Tomáše Bella o proměně slovenských novinářů SME ve slovenské novináře v Projektu N. Jestli mě něco v česko-slovenském prostoru inspiruje a posiluje v oblasti médií, tak je to počínající úspěch (doufejme, předplatitelé utěšeně přibývají) party odvážných lidí, kteří dali před zajištěnou budoucností ve službách moci přednost nejistotě po vlajkou nezávislosti. Kromě výše uvedeného doufám, že mě Břetislav Hanzel svou prezentací už konečně dokope k tomu, abych nebyl líný a jeho Audiotéku začal konečně pořádně využívat.

No, a pak je tu z hlediska SPIRu klíčové téma posledních měsíců – budoucnost dalšího mediálního výzkumu v Čechách, pracovně nazývané jako „diskuse o crossmediálu“. Vykopnu to trochu já sám v úvodní prezentaci, víc k tomu řeknou výzkumníci ve speciálním bloku a některé praktické zkušenosti naznačí kolegové z Primy nebo OMD. Debata celého trhu tím ale nekončí, spíš začíná.

Tohle jsou mé osobní preference, vy si to jistě poskládáte po svém – v programu je přes 40 vystupujících a já velkou část nezmínil. Přidejte k tomu 600 hostů, takže záminek k networkingu víc, než se dá zvládnout, afterparty v 02 Aréně (zatím ještě ne na ploše) a čtvrtek 9. dubna máte naplněný od rána do večera (nebo do dalšího rána, jak už to tak bývá). Takže už se jen zaregistrovat 🙂 Na brzkou!