Šéfredaktoři českých deníků a týdeníků 2000-2014

Poslední personální změny ve vedení českých deníků a týdeníků mě přiměly podívat se na to, jak se v posledních letech proměňovalo obsazení na hlavních postech tištěného zpravodajství. Uvnitř naleznete přehlednou tabulku.

K té tabulce je třeba komentář. Jednak jde pouze o orientační zachycení personálních změn, takže jde spíše o roky než o měsíce. Nedělám si nárok na stoprocentní správnost, hrabal jsem se v online archivech a vyhledávání a někde jsem mohl vzít špatnou informaci, takže budu rád za případná upřesnění či opravu chyb.

Záměrně tam není soubor deníků VLP, protože svou složitou strukturou tomuto pohledu moc neodpovídají a zbytečně by se to zkomplikovalo, takže v tabulce nejsou vidět ani jejich předchůdci deníky Zemské noviny a Slovo, které fúzovaly na konci roku 2007. Stranou jsem taky nechal Metro nebo Aha!

Kdybyste ten přehled odkazovali, budu vděčný, když odkaz povede spíše na tento text než na samotný obrázek, už proto, že v případě dodatečných aktualizací dostane uživatel čerstvou variantu (po rozkliknutí získáte větší náhled).

Aktualizace 2.7.2014: Díky všem za doplnění a upřesnění, doplněny byly Deník Šíp, Super, Impuls, Deníky Bohemia, iDNES.cz, Novinky.cz, Aktuálně.cz, Naše adresa, upraveny byly Hospodářské noviny.

sefredaktori1

 

 

Nepřehlédněte: kniha Přelud svobody

Výbor textů novináře a vydavatele Jána Simkaniče z let 2013 – 2017 Přelud svobody, které se týkají veřejného života, vývoje české společnosti a politické scény, proměn mediálního prostředí a komunikace. Knihu lze vnímat jako upozornění na zásadní rizika dalšího vývoje, stejně jako inspiraci k jejich překonávání.

Kniha obsahuje 68 textů sebraných z blogu Simindr.cz, týdeníku Respekt, magazínu Reportér a dalších médií. A to včetně zcela nové šestnáctistránkové eseje Přelud svobody, která výbor uvozuje a zasazuje do kontextu současné společenské a politické situace.

Tištěnou knihu můžete ihned zakoupit v e-shopu.

Simindr Written by:

Ján Simkanič, bloger, publicista, vydavatel.

8 komentářů

  1. Janek Wagner
    2. 7. 2014
    Reply

    V tabulce jsou i online media.

  2. Adam Hauner
    2. 7. 2014
    Reply

    Proč jsou mezi tištěnými médii některá on-line a jen některá? Šafr má v první řádce jiné pozadí než v druhé, to mate.

  3. honza
    2. 7. 2014
    Reply

    Taky bylo by zajímavé udělat stejnou tabulku řazenou podle šéfredaktorů, ne podle médií, co říkáte?

  4. adam
    2. 7. 2014
    Reply

    Málek myslím nebyl v Týdnu nikdy regulérním šéfredaktorem, ale jen jeho zástupcem. A mezi odchodem Balšínka a nástupem Nachtigala jen výkonně zaskakoval… Prý teď také odchází.

    a co se Aha týče tak:

    3/2012 Lain
    9/2009 Černohlávek
    10/2005 Nachtigal
    11/2004 Hoppner

    • David
      2. 7. 2014
      Reply

      S tím Aha!, aby to bylo správně: Prvním šéfredaktorem tištěného deníku byl skutečně Nachtigall. Hoppner vedl Nedělní Aha!, předchůdce, z kterého se pak deník utvořil.

  5. Michala
    2. 7. 2014
    Reply

    Gallo fakt jen HN? Myslela jsem, že páchal škody ve vícero domech.

  6. 2. 7. 2014
    Reply

    Díky za komentáře. Ten přehled na základě nich a dalších doplním. A díky za doplňující info k Aha, pomůže.
    Jinak Roman Gallo působil ve více vydavatelstvích, jen ne vždy na šéfredaktorské ži­dli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *