Naší usilovnou investigativní prací se nám podařilo zajistit důvěrný materiál ministerstva školství, který byl na podzim loňského roku rozeslán na všechny základní a střední školy v České republice. Nese název „Metodické pokyny pro návštěvy prezidenta České republiky na základních a středních školách“ a jeho naplnění se stalo prvořadým úkolem především v krajích, kam prezident skutečně zavítá během svých spanilých jízd po regionech.

Největší pozornost je v dokumentu věnována pasáži, kde jsou podrobné instrukce pro žáky a studenty, jak postupovat ve chvíli, kdy prezident zavítá na jejich školu, především otázkám, které mají být prezidentovi ze strany studentů a žáků položeny, aby byl zajištěn hladký průběh setkání. Z dokumentu citujeme:

Paragraf 45:

  1. Studenti jsou povinni položit během návštěvy prezidentovi nejméně pět spontánních a nepřipravených dotazů ze seznamu, který obdrží od tiskového odboru kanceláře prezidenta republiky Jiřího Ovčáčka s předstihem 3 kalendářních dnů.
  2. Pokud by nebyl seznam dle bodu a) zaslán, studenti a žáci budou spontánní a nepřipravené dotazy vybírat z níže uvedeného seznamu obsaženého v bodě f.

c) Třídní učitel zajistí vytištění všech dotazů, jejich vystřižení na krátké nenápadné papírky a jejich distribuci mezi studenty.

  1. Třídní učitel zajistí, aby se studenti své otázky naučili nazpaměť, ale pro jistotu je budou při setkání předčítat, aby nedošlo k nežádoucí chybě a dezinterpretaci dotazu, pokud by méně schopní studenti nechápali jeho smysl.
  2. V případě sabotáže pokládání otázek ze strany některého studenta, bude tento potrestán sníženou známkou z chování, v případě závažného prohřešku pak vyloučením ze školy.
  3. Seznam spontánních nepřipravených dotazů pro studenty:

Vážený pane prezidente, kdo je podle vás nejlepší prezident v dějinách naší země, a proč právě vy?

Vážený pane prezidente, kdo je podle vás nejhorší premiér v dějinách naší země, proč právě Bohuslav Sobotka, a jak se ho zbavit?

Vážený pane prezidente, kdy se Jiří Ovčáček stane ředitelem České televize a Českého rozhlasu?

Vážený pane prezidente, v našich řadách se bohužel najdou i některá individua sympatizující s pražskou kavárnou. Lze věřit v jejich nápravu, nebo by měla být vyloučena z našeho soudružského kolektivu?

Vážený pane prezidente, proč jsou portréty prezidenta, které visí v našich třídách, tak malé?

Vážený pane prezidente, jeden z našich učitelů řekl, že prezident Putin je gauner. Je třeba to hlásit na policii?

Vážený pane prezidente, vaším zpěvem naší národní hymny s panem docentem Konvičkou začínáme u nás doma u videa každý den. Neplánujete nějakou podobnou demonstraci národního odhodlání a boje za naši nezávislost i v našem regionu?

Vážený pane prezidente, můžete nám potvrdit, protože jistě disponujete těmi nejtajnějšími zdroji, že naše bezpečnostní složky jsou pouze v žoldu amerických tajných služeb, a proto váš kancléř Vratislav Mynář nedostal prověrku, kterou k ničemu nepotřebuje?

Vážený pane prezidente, také byste chtěl usilovat o to, aby se ruština stala povinně vyučovaným jazykem už od základní školy?

Vážený pane prezidente, tady jsem si dovolil pár přepálených švestiček z naší zahrádky.

Zbylé dotazy byly zaznamenány ve vysílání České televize v pořadu 168 hodin. Zaprodané, zkorumpované, hnusné, nepřející, záškodnické, manipulativní, propagandistické, odporné České televize.

 

Související: Icebreakery Miloše Zemana pro zahraniční návštěvy

 

5 komentářů

Napsat komentář: Pavel Zrušit odpověď na komentář

  • Předem se musim označit ,jako nepříznivec(slovy V.Klause)pana Zemana.Tomuto člověku chybí jakákoliv sebereflexe a jako presidentovi zásadní věc a to je noblesa.
    Ale k hovadině ve Valdicích.Pokud to někdo nenatáčel na mobil,tak bych uvítal vidět celé to panoptikum nesestříhané.To,aby byla vyloučena manipulace s natočeným materiálem.
    Stejně jako vy,nechápu naprostou osobní nesvobodu a tězkou manipulaci studentů,kteří si u tzv.učitelského sboru nechtěli dělat zle.Drsně řečeno,pí profersorku ať zaměstná cirkus ve cvičení opiček.
    Nomohu se smířit s neustále opakovanými pokyny,co jsme si zvolili,to máme.Přece nikdo,vyjma diktátorských režimů,si nemůže myslet že voliči mohou něco ovlivnit.Záleží na úrovni vrcholných politiků.Ale ty nevybíráme my ale politické strany.

    1. Mýlíte se. Volby jsou v demokracii její mocný prvek. Prezidenta jsme zvolili. Každý hlas má stejnou váhu. Jak toho co má jen selský rozum, tak i toho kdo se domnívá, že je zřetelně chytřejší než všichni okolo. Blbí jsou jen ti co to nepochopili a říkají, že nemá cenu k volbám chodit. Cenu to nemělo za komančů a všichni tam pokorně chodili, protože měli strach tam nechodit.

    2. Technická poznámka: bylo to ve Valticích, ne ve Valdicích.

  • Ještě tam chybý matka všech otázek:
    Vážený pane prezidente, jak to děláte, že jste tak oblíbený?

  • Myslím si, že podstata toho co je uvedeno je vytvořena hned od začátku života těchto studentů. V předškolní době jsou děti uloženy do hlídacích zařízení, ještě před tím, kdy je má na starosti maminka na mateřské, tak docela často posadí dítě před obrazovku a má pohov. Dítě zírá a zírá.Když jde do školy tak dostane mobil aby mohlo být kontrolováno, ale také má možnost komunikovat s kýmkoliv v krátkých holých větách.Možná až do tohoto věku, kdy je na střední škole nepřečtlo jedinou knihu, protože i požadované obsahy t.zv.povinné četby najde na inetu. Přednost se dává písemným zkouškám, kde označí jen ano nebo ne.
    Mobilní telefon s internetem nedá celé mládí z ruky a stále „mobiluje“ Rodina se doma nepotkává a když se tak stane, každý si hledí svého, baví se sám s mobilem.
    Může se někdo divit, že to v té škole bylo tak jak je popsáno ? Vždyť se neumíme ptát a tak i u toho jsme jen figurky, které se ani nedokážou naučit předepsanou roli. J to dílo dospělých a občas se sklízí ovoce. Vždyť časti i ti, kteří v TV vedou rozhovory se ptát neumí a proto ani neumí poslouchat a tak jen skáčou do řeči. A najednou bychom chtěli, aby to někdo uměl? Konečně i ta otázka na presidenta jak odvolat předsedu vlády byla jedna z těch stupidních.