Teď o víkendu někdo na Facebooku přemýšlel, jestli zajít na konferenci IAC2014, kterou už tradičně pořádá SPIR. Pokud nad tím uvažujete také, může se vám tenhle text hodit.

Nebudu vás ohromovat čísly, že se o program postará více než 50 vystupujících, že pojedeme ve čtyřech sálech, že tam bude 500 lidí a tak dál. Od toho je klasické promo. Tohle bude trochu osobnější pohled od člověka, který je pod programem podepsaný.

S dovolením přeskočím právní okénko v sále č. 4, které je zásadní, důležité, na konferenci má své místo, ale ti, kteří ho potřebují, si ho najdou i bez mého doporučení.

Stejně tak vám moc neřeknu o sále č. 3, který je letos, stejně jako vloni věnován RTB plánování inzerce. Bude to důkladné, bude to ze všech možných stran, jsou u toho zahraniční řečníci i známé tváře z českého trhu, ale poutat tohle téma úplně neumím, přece jen to sleduju spíš z povzdálí (a mám radost z čísel, které nám to generuje na našich serverech pod Internet Info). Ale na místě budete mít průvodce mnohem zasvěcenějšího, protože o RTB v Čechách asi nikdo neví tolik, co Matěj Novák z Economie (kterému taky děkuju za pomoc s programem téhle části). Pro mě tohle téma asi nejvíc na tělo ušije Petr Bednář z Mladé fronty, který se na to mrkne z manažerského pohledu šéfa online divize vydavatelství.

Co bych nevynechal, je povídání Michala Berga z Onlajny.com. Protože to, co mi říkal, že se mu povedlo s mobilní inzercí na mobilních stránkách jeho webů, mě mimořádně zaujalo – už v tom vůbec nejsou malé peníze.

Stejně tak Piano Media po trochu rozpačitějším období nasadilo růstovou křivku zájmu a úspěchy jako rozjezd platební brány Newsweeku nebo nárůst příjmů placeného obsahu SME.sk jistě budou stát za vyslechnutí.

Jameson, Budvar a AirBank, blok věnovaný konkrétním marketingovým zkušenostem komerčních značek, bude jízda. Kdo neviděl Jardu Haže na loňské konferenci Firmy v sociálních sítích, měl by to napravit, a když panáka téhle whisky zapijete Budvarem, Jakub Petřina jako jeden z nejúspěšnějších markeťáků poslední doby s jasnými výsledky už bude mít s AirBankou v zádech lehkou práci získat si vás na svoji stranu.

Hodně zajímavé by mělo být vystoupení Martina Šebesty z OMD, který vůbec poprvé ukáže, jak dokážou zjišťovat zásah inzerce mezi televizí a internetem. Budoucnost je tady!

Pohled do budoucna ukáže i šéf QUISMA Arjan Roijen, jedno z hlavních es konference, když nastíní hlavní trendy digitálního marketingu pro letošní rok. Naopak o pohled do minulosti se opře další hvězda Vanda Wolfová, dlouhých dvacet let v Ogilvy, dnes čerstvě v Googlu. Kdo ji neznáte, není lepší příležitost, než si ji poslechnout.

Kluci ze Seznamu se v poslední době pouštějí do kroků, které někdy vyrážejí dech odvahou zkusit něco nově, jinak. Na takový kolos je to mimořádná kuráž a sledovat to, je hodně zajímavé – takže se těším, až uslyším, jak se jim to například na Firmy.cz podle nového obchodního modelu inzerce začíná rozjíždět.

Slyšet v Česku Jana Řežába ze Socialbakers, jednoho z nejrychleji rostoucího českého internetového globálního projektu, se při jeho vytíženosti nepoštěstí každý den, stejně tak je úspěch, že se povedlo domluvit vystoupení Petra Podolinského, který pracuje pro Facebook.

A pak už přijdou na řadu média. Jestli něco bude trend nejbližší doby, tak to bude nativní reklama (tady v zasvěceném podání Adama Javůrka z Economie). Jestli už něco je trend, tak jsou to sociální média jako komunikační a marketingový kanál – Lisa Stadler z rakouského Der Standardu v tom má bohaté zkušenosti. A jestli je někdo v česko-slovenském prostoru skutečně produktovo-obsahově inovativní ve zpravodajství, tak je to SME.sk se svými projekty o Detroitu v USA, speciálem o stavu Slovenska nebo 20 let od genocidy ve Rwandě či fotoreportáží o volbě slovenského prezidenta (přijede Filip Struhárik).

Stav českých médií, přesněji deníků, zreflektuje očekávatelně pikantní debata šéfů MF DNES, Lidových novin, Hospodářských novin a Echo24.cz moderovaná Martinem Veselovským, což je sestava, která díky nedávno zvýšené hladině emocí až na vládní úrovni bude jistě patřit k nejatraktivnějším bodům celé konference. Jistou předmluvu k tomu připraví Michal Musil, dříve zástupce šéfredaktora MF DNES, který, milé děti, bude vyprávět Pohádku o úpadku jednoho vydavatelství. Znáte to, za devatero horami a devatero řekami leželo poučení…

A pro mě osobně asi vrchol konference jsme nachystali na úplný konec do hlavního sálu. Jakub Parusinski, šéf Kyjev Postu, je vyjádřením našeho zájmu o důležité dění na Ukrajině a solidarity s ní, ale kromě politiky budeme mluvit i o tom, jak se v takové situaci a v takových podmínkách dá vydělávat na něčem, jako je placený obsah denního zpravodajství.

No, a nakonec se půjdeme schovat, jako už tradičně, na afterparty do atomového krytu. Doufám, že letos v tom nebude žádná hlubší symbolika. Tak se na vás těším. A teď už zbývá jen, abyste se zaregistrovali, že ano.

P.S. A málem bych zapomněl! Ráno si spolu dáme jedno Mentální cvičení do složité doby. Bude to můj první opravdický projev, tak jsem sám zvědav.