Většina klientů nejčastěji pátrá po informacích o produktech a podmínkách jejich získání. Najít konkrétní údaj však může být na některých bankovních webech velice složité. Někdy stojí uživateli v cestě chaotická navigace, jindy nejasné odkazy a v některých případech se dokonce hledaná informace na stránkách vůbec nenachází.
Banky většinou umí své produkty dobře a srozumitelně popsat, ovšem zároveň nedokáží využít hlavní přednosti internetu a jednotlivé části obsahu vzájemně dostatečně provázat odkazy. Nejčastěji přitom schází snadná cesta k sazebníku nebo úrokovým sazbám.
Další obvyklou chybou bývá nejasné členění obsahu, důsledkem čehož se uživatel nemůže jednoduše zorientovat v nabídce banky, a nevhodně zvolená terminologie, jež může uživatele zmást a svou nesrozumitelností i zcela odradit. Zvláště v takovém případě je velkým nedostatkem absence vyhledávání a mapy stránek, pomocí nichž by bylo možné zvolit alternativní postup pro hledání informací.
Finanční instituce se naštěstí snaží své weby postupně zlepšovat. Mění jejich vzhled a strukturu, zavádějí modernější technologie a vytvářejí přehlednější nabídku – jen v poslední době spustily nové verze svých stránek Česká spořitelna, Komerční banka nebo Citibank, přičemž inovace v nejbližší době chystají i další banky.
Bohužel ani sebelepší prezentace nepomůže v případě, když banky některé informace na webu uvádět nechtějí. Již tradičním kamenem úrazu bývají například úrokové sazby hypotečních úvěrů, které na stránkách některých bank prostě nenajdete. Sazebníky a další důležité informace jsou navíc v některých případech prezentovány ve formě, která uživatele omezuje – typickým příkladem je zveřejnění externích dokumentů ve formátu PDF.
Citibank
- trochu nepřehledný obsah titulní strany
- méně srozumitelná navigace a struktura webu
- prezentace produktů není zcela aktuální, jako běžný účet je primárně doporučován produkt, který už několik měsíců není v nabídce
- informace o produktech jsou poměrně přehledně a srozumitelně zpracované
- chybí vyhledávání, naštěstí je k dispozici mapa stránek
- ceník je dostupný pouze jako dokument PDF
- chybí kurzovní lístek a také například úrokové sazby termínovaných kladů
- problémy s internetovým bankovnictvím – odkaz nefunguje, když má prohlížeč blokované otevírání stránek do nového okna
Česká spořitelna
- velice dobrá strukturovanost obsahu a přehledná navigace, přesto hlavní navigační odkazy na produkty pro dvě klíčové skupiny klientů „Lidé“ a „Firmy a města“ poněkud zanikají mezi obrázky
- kvalitní a srozumitelná prezentace produktů
- informačně velice bohatý web, velké množství doplňkových služeb a nástrojů
- zvolená terminologie někdy není vhodná: „Toolbox“ místo „Nástroje“, „Platební transakce“ místo „Účty a karty“
- některé části obsahu (např. „Bydlení“) nefungují, pokud má prohlížeč blokované otevírání stránek do nového okna
- není k dispozici kompletní sazebník pro fyzické osoby
- názorná demoverze internetového bankovnictví
ČSOB
- zajímavé členění informací pomocí oken, které umožňuje individuální uživatelské nastavení, bohužel jednotlivá okna na stránkách je možné zavírat až tak, že prakticky veškerý obsah na stránce zmizí
- rozbalovací menu se hůře ovládá, protože občas překrývá část další navigace
- informace o produktech jsou podrobné a hojně se využívá propojení souvisejících údajů pomocí odkazů
- informačně velmi bohatý web
- sazebník podrobný, chybí úrokové sazby hypotečních úvěrů
- chybí zřetelný a všudypřítomný odkaz na vstup do internetového bankovnictví
- aktuálním zprávám schází datace a přehledný archív
eBanka
- jednoduchá a přehledná navigace, jasná struktura webu, některé položky v navigaci však přesto nerespektují významovou hierarchii (produkty jsou na stejné úrovni jako jejich podrobnější popis apod.)
- obecně malé využívání odkazů, jednotlivé stránky působí značně osamoceně, bez velké návaznosti na další obsah
- produkty nejsou provázány s ceníky a úrokovými sazbami
- sazebník podrobný, jenom poněkud méně přehledný
- chybí mapa stránek, naštěstí je k dispozici vyhledávání
- demo účet je příliš komplikovaný a není zcela jasné, jak jej spustit
- kurzovní lístek je obtížně nalezitelný
GE Capital Bank
- méně srozumitelná navigace s nepříliš praktickým ovládáním (nešikovně řešené rozbalovací menu)
- odkazy jsou nejasné (např. „Nemuset do banky“) a nejsou odlišené od okolního textu, takže se s nimi špatně pracuje
- na některých místech nedostatečně odlišená nabídka pro firmy a individuální klienty
- chybí mapa webu, naštěstí je k dispozici vyhledávání
- řada důležitých údajů se otevírá do pop-up oken (ceníky, úrokové sazby)
- sazebník je podrobný, nicméně chybí například přehled úrokových sazeb některých hypotečních úvěrů
- nefunguje přihlášení do Internet Banky kvůli neplatnému certifikátu
- plnohodnotné demo internetového bankovnictví
HVB Bank
- design stránek je poněkud nevýrazný, s malou podporou firemní identity
- především navigační menu, ale také další obsah stránek trpí malou velikostí písma, a hůře se proto čte
- poměrně dobře strukturovaná nabídka produktů s podrobnými popisy, naopak poněkud méně jasné rozlišení různých druhů informací
- malé využití odkazů (propojení produktů s ceníkem apod.)
- častá anglická terminologie je pochopitelná s ohledem na cílovou skupinu klientů, ostatním však může působit problémy
- mapa webu je skrytá pod poněkud netradičním odkazem „Přehled“
- plnohodnotné demo internetového bankovnictví
- kvalitní kalkulačky s modelovými výpočty
Komerční banka
- názorné a přehledné rozdělení obsahové struktury webu
- přehledná a jednotná navigace
- elegance designu do jisté míry převládá nad obsahem
- na titulní straně se nevyskytuje (téměř) žádný textový obsah – obrázky a animace přitom neobsahují příliš mnoho informací a navíc jsou lehko zaměnitelné s reklamou
- informace o produktech jsou dost obecné, podrobnější údaje jsou k dispozici pouze jako dokument PDF
- stejně tak sazebník není kompletní a existuje jenom v podobě dokumentu PDF
- malé využití odkazů, každá stránka je de facto informačním solitérem
- plnohodnotná demoverze internetového bankovnictví
Poštovní spořitelna
- velice jednoduché grafické řešení (především titulní stránky) ne zcela odpovídá potřebám finanční instituce
- informační hodnota stránek přesto relativně vysoká, údaje o produktech jsou podrobné
- velký důraz na jednu možnost navigace pomocí rozbalovacího menu a z toho vyplývající ztížená orientace v hlubších úrovních struktury menu
- nedostatečné rozčlenění obsahu podle různých typů informací
- dobře je využito propojení souvisejících údajů pomocí odkazů
- chybí vyhledávání i mapa stránek
- některé důležité odkazy vedou na stránky ČSOB, což je sice pochopitelné, ale nepůsobí to příliš profesionálně
Raiffeisenbank
- navigace je poněkud roztříštěná, není z ní jasně poznat různá důležitost jednotlivých typů informací
- některé položky se opakují v různých úrovních navigace, což může působit zmatečně, navíc tak nejsou dostatečně odlišeny produkty pro občany a firemní klientelu
- rozbalovací menu poněkud neprakticky nastavené
- popis jednotlivých produktů je podrobný a přehledný
- dobré využití odkazů pro propojení souvisejícího obsahu
- zajímavá stránka představující služby poskytované bez poplatku
- snadno dostupné nástroje důležité pro ovládání webu
- sazebník je velice podrobný, ale možnosti jeho prohlížení nejsou vždy dostatečně jasné
Živnostenská banka
- nevýrazné členění struktury webu, který pak působí nepřehledně
- nedostatečné rozlišení různých druhů informací a obsahu je patrné především na titulní straně
- základní navigace oproti tomu nabízí relativně snadno dosažitelné informace
- sazebník a úrokové sazby jsou podrobné a přehledné
- při rozlišení zákaznických skupin se vychází z tradiční bankovní terminologie, která však nemusí být některým klientům srozumitelná (například rozdíl mezi „retailovým“ a „privátním“ bankovnictvím)
- vstup do internetového bankovnictví není funkční
- kvalitní kalkulačky s modelovými výpočty