Pokud neumíte francouzsky, tak tenhle nápad tolik neoceníte, ale i pro vás to může být skvělá inspirace na netradiční internetovou kampaň. Virál jako vyšitý.

Nedávno jsem od kamaráda dostal do mejlu francouzsky psaný mejl o tom, že jsem se dostal na titulní stranu jednoho ženevského deníku. Kamarád si obvykle legraci nedělá, tak jsem kliknul na odkaz a zíral jsem – všude moje jméno. První myšlenka samozřejmě, že je tam nějaký jmenovec, který se dostal do ženevského zastupitelstva a tak je mu věnováno kompletní zpravodajství, včetně svědectví souseda, videa s nápisem plující lodi nebo plakátů s kampaní.

Ale po chvíli, už nevím, po kolika sekundách mi to došlo – promyšlená a dotažená hříčka, kdy do nějakého oficiálně vypadajícího materiálu dosadíte konkrétní údaje adresáta, který si pak nutně připadá zmaten a následně pobaven. Podobným směrem šly i andělské pohlednice Kofoly, tohle je tzv. jednodušší, méně individualizované (u Kofoly kromě jména bylo možné volit ještě jméno a témata oslovení), ale podobně efektní. Prostě výborně zvládnutá virální kampaň na konkrétní médium. I když neumíte francouzsky, stačí, když v URL přepíšete jméno a příjmení a dostanete to, co potřebujete, včetně individualizovaného videa. A nebo můžete kliknout na tu stránku a dostanete formulář, kterým odešlete i francouzský mejl včetně oslovení. Zajímavé je, že ani programátoři mi nebyli schopni říct, jak se proměnná v podobě jména a příjmení do toho videa umí dostat – ale vidět plout po Ženevském jezeře parník se svým jménem je skutečně půvabné 🙂

Více přímo na Tribune de Geneve.