Tuhle jsem si po ránu jako obvykle chtěl přečíst poslední poštu. Ale má megabitová linka začala mít podivné potíže. Po nějakém tom čekání jsem zjistil viníka – řeklo by se spam. Ale jaký! Lepší příklad dokonalého internetového marketingu aby člověk pohledal. Nebo se vám nějaký podaří najít?

Nějaké paní asi moc záleželo na tom, aby redakce našeho partnerského serveru Stavocentrum.cz, jehož obecnou emailovou schránku dostávám v kopii, měla kompletní přehled o nabídce jejích tepelných čerpadel. Nic proti tomu, aby novináři byli informováni. Jenže k takovému účelu jsou určeny tiskové zprávy a tohle tisková zpráva nebyla. Posuďte sami:

Předmět: „nabídka tepelných čerpadel – výhodná,kvalit­ní,nízké ceny“

Tělo zprávy: „V příloze Vám posílám nabídku tepelných čerpadel, která  jsou cenově velni výhodná  a jejich cenová zvýhodněnost není v žádném případě na úkor kvality těchto čerpadel. Jejich prezentaci najdete na www.nukleon.cz. Základní informace posílám v příloze ,ov­šem  v případě refernce a ost.dotazú se prosím obraťte na D.Brandlová tel.č.603526574 5­68442039 e-mail: d.brandlova@qu­ick.cz

Dávám, jak jsem dostal. Rozkošné překlepy, včetně vícenásobných mezer, nejsou mým dílem, oslovení chybělo, grafická úprava jakbysmet, důvod poslání zmíněné zprávy taktéž a navíc celý text vyznívá spíše jako nabídka ke koupi než jako informační materiál pro redakční potřeby. A kontakt na freemail důvěryhodnosti nepřidá. Takže rozhodně nevyžádaná pošta – pryč s ní!

Nebylo to nic překvapivého – pro redakce je bohužel stále celkem „normální,“ že někdo neumí pracovat s tiskovými materiály. Ale když „nezkušenost“ dosahuje devítimegových rozměrů, přestává všechna legrace a začíná bezohlednost. Žádný, ale opravdu žádný nevyžádaný email, včetně jakýchkoliv tiskových materiálů, by neměl přesáhnout limit jednoho megabytu. Tohle pravidlo bezostyšně porušují i velké a renomované společnosti, ale nikdy se mi ještě nestalo, aby jeden jediný e-mail tohoto druhu měl 9, slovy devět, MB!

V přílohách totiž bylo neuvěřitelných deset dokumentů s příhodnými názvy:

HPBV81_062001.doc HPBV28_062001.doc HPBV34_062001.doc HPBV40_062001.doc HPBV48_062001.doc HPBV61_062001.doc HPBV72_062001.doc HPBV22_062001.doc Velká.st.org.Bran­dlová.doc HPBV34_062001.doc

Vyznáte se v tom? Já ne. A určitě máte sto chutí si tyhle jistě důležité a závažné dokumenty důkladně prostudovat, že? Odesílatel by měl aspoň vědět, že lepší žádný marketing než špatný marketing.

Ale pointa teprve přijde. Tenhle povedený způsob komunikace mě zaujal natolik, že jsem se odvážil kliknout na odkaz uvedený v těle zprávy. A zkuste si to sami, snad to bude stále fungovat. Po kliknutí na www.nukleon.cz se dostanete na stránku s nápisem: „PREZENTACE WWW.NUKLEON.CZ JE VE VÝSTAVBĚ.“

Po tomhle už jsem se neubránil hlasitému smíchu a rozhodl jsem se touhle glosou poslat všechna tepelná čerpadla do pekel.

(psáno pro Lupa.cz)