KDU-ČSL začala svou politickou kampaň ve velkém stylu. Symbolem podpory rodičovství se stal Miroslav Kalousek stylizovaný do role nejlepšího ze všech otců.

Kampaň do Poslanecké sněmovny už bohužel začala. Aktuální je teď v tisku reklama křesťanských demokratů: Jakási spokojená, usměvavá a především nastávající maminka drží ruku kolem synka, který se jí tiskne k bokům, a v druhé ruce drží ceduli s fotkou muže. Jasný obraz manželky opatrující rodinný krb, která se chlubí tím, kdo je otcem jejich dětí. Šla by z toho celkem pohodová, sympatická atmosféra, kdyby nebilo do očí, že tím otcem na ceduli je Miroslav Kalousek (fotka je dokonce opatřena i jeho jménem); sladce se usmívá a vypadá, že to myslí upřímně.

Ta vazba je jasná a konkrétní – Kalousek ženu přivedl do jiného stavu a ona z toho má radost. Dokonce se tím chlubí a jakoby Kalouska nabízela ostatním – to je on, můj i váš Spasitel. To, co udělal pro mě, jistě rád udělá i pro vás. A klidná síla v očích krále Miroslava k vám pevně a zpříma hledí s jasným ujištěním, které je napsáno hned vedle – „pomáhat rodičům nás v KDU-ČSL těší“. Potěš pánbů!

Lze pochopit, že křesťanští demokraté chtějí hrát na osobní, citlivou strunu. Ale když se obličej politika podobně „citlivě“ narve do takového tématu a sváže se s ním tímto nešťastným, protože osobním způsobem, je to střela vedle. Rodičovská podpora přece nevypadá tak, že stylizuji politika do vyvoleného partnera maminek.

Leda… leda, že by ta stylizace šla ještě dál. Miroslav Kalousek jako posel dobrých zpráv, archanděl zvěstující nastávající mamince její neposkvrněné početí. Křesťanské ideologii by to odpovídalo.