Plán nedělního dopoledne byl jasný. Dorazí rodinná návštěva, já s jejich pomocí pohodlně zvládnu obstarat dvě děti i bez ženy, která si zatím dojde bez starostí a v klidu ke kadeřnici. Jenže já blbec do toho dostal nápad, že půjdu s dobou. Místo abych vařil velký oběd, nechám si jídlo stylově dovézt, když to teď jde do módy. A tak jsme udělali objednávku u Dámejídlo.cz.

V sobotu večer jsme si prošli nabídku na webu, zvolili jsme mexické variace s dobrými referencemi, objednali dovoz na nedělních 13:00 a říkali si, že taková služba se může čas od času hodit. Naší malé princezně jsme vyložili, že dnes vařit nebudeme, ale že jídlo nám doveze až domů nějaký pán, což jí znělo celkem dobrodružně, takže se těšila a zaníceně seznamovala s plánem příbuzné.

Ve 12:09 přišla SMSka, že restaurace akceptovala zadání a do hodiny bude jídlo na místě. OK, počítal jsem s tolerancí deseti minut navíc. Ve 13:24 jsem hranice tolerance překročil a zavolal na infolinku. Opravdu nevím, jestli je z marketingového hlediska taktické, že se automat hlásí vřelým zvoláním: „Dovolali jste se na Hladovou linku.“, pokud jsem tedy špatně neslyšel. Ale slečna byla milá a přislíbila, že zjistí, kde to vězí, protože u kurýrů zásilku v systému nevidí. Po chvíli zavolala zpátky s vysvětlením, že objednávek bylo hodně a tu naši v tom množství přehlídli. Hm. Dodat jí prý ještě mohou, ale bude to trvat dalších 40 minut. S představou další zapomenuté zásilky, kterou bych po hodině reklamoval, jsem poděkoval za nabídku a rozloučil se. Začal se ve mě rozlévat přijemný pocit, jaký člověk zažívá, když se musí kvůli někomu jinému cítit jako trotl před dalšími lidmi. Malá princezna byla zklamaná, představa udatného rytíře na koni vhazujícího do okna tortillu vzala za své a já pokorně udělal rodině rychlé těstoviny.

Služba Dámejídlo.cz je postavena na jediné věci – dokonalé logistice. To je její jediná (ale atraktivní a zásadní) přidaná hodnota. Pokud v ní selže, ztrácí smysl. Teď už vím, že spolehnout se na Dámejídlo.cz při zařizování něčeho zásadnějšího nemůžu. Kdyby to byl Slevomat, to bych si selhání omluvil výprodejovou cenou, ale tady je to za plnou. No nic. Všem, kteří mají své jídlo na stole, přeju dobrou chuť. Já jdu při mytí nádobí přemýšlet, proč člověk nemá podléhat módním vlnkám a hrát si na early adoptera.

15 komentářů

  • damejidlo.cz je pouze „agregátor“ restaurací s rozvozem. Samo nic nevyrábí ani nerozváží, jeho výhoda je v tom, že si nemusíte pamatovat všechny restaurace resp. když jste v cizím městě, zjišťovat která restaurace rozváží, ale zadáte adresu a vyskočí vám přehled těch restaurací v dosahu. Nestěžujte si tedy na damejdilo.cz, ale na tu mexickou restauraci, ze které jste si objednal, právě ta selhala a vy ji můžete nyní negativně ohodnotit a varovat před ní ostatní uživatele damejidlo. A to je další výhoda, protože hodnocení restaurace, samy restaurace na webu nemají.

  • Zkuste si přečíst tenhle rozhovor: http://life.ih­ned.cz/jidlo/c1–59390410-tomas-cupr-opustil-slevomat-a-spustil-server-dame-jidlo. Vyplývá z něj, že některé restaurace si vozí jídlo samy, některé nikoliv – prý je to teď půl na půl.

    Jistě, chyba může být na straně restaurace, ale Dámejídlo.cz se rozhodně neprofiluje jako pouhý agregátor bez odpovědnosti. Naopak, přebírá před zákazníkem odpovědnost a neříká mi, abych komunikoval přímo s restaurací. Očekával bych, že systém bude mít nastavený tak, aby umožňoval kontrolu externích služeb a časů dodání.

  • [1] Ono to spíš zní, že šlo o jednu z těch restaurací, odkud rozváží právě DámeJídlo.cz – podle toho, že se slečna na infolince mohla podívat, jak na tom jsou kurýři. Pokud je to tak a Dámejídlo.cz nenabídlo nějakou zajímavou kompenzaci, tak mi přijde úplně v pořádku ozvat se.

    Jinak bych ale rád přihodil svoji zkušenost early adopetra – asi deset objednávek, všechny bez problémů doručeny, jenom jedna měla zpoždění větší než patnáct minut. Osobní zkušenost tedy dobrá. Zatím si službu doma pochvalujeme.

  • [2] aha, tak to jsem netušil. Tipuji, že to půl na půl bude pouze Praha a mimopražské restaurace budou v drtivé většině zavážet samy. Alespoň to co zatím nabízí v Ostravě mají všechny podniky svůj rozvoz ;)

  • Alespoň se Princezna naučí, že Princové ve skutečnosti nejsou a/nebo, že to jsou břídilové…

  • Honzo omlouvám se. Tohle je nepřípustné a vyvodím z toho důsledky jak pro zákaznickou podporu, tak pro kurýry. Sešly se dvě chyby a dopadlo to takto. Budeme ti psát s kompenzací a omluvou.

    Vím, ale že jsem na dobré cestě – postavit dokoanlou logistiku za 4 měsíce s tímhle škálováním se úplně nedá a přesto máme hodně spokojených zákazníků. O to víc mě mrzí každý takovýto případ a poučíme se z něj.

    Trochu mě mrzí, že jsi to takhle rozmáznul – nevěřím, že jsme za pár měsíců jedinná služba, která tě zklamala (jsme v ČR a hledal jsem podobný článek v historii tvého blogu) a dobře víš, že jsme v začátcích. Nicméně titulek článku zní stejně jako blog P. Zandla (http://www.ma­rigold.cz/item/da­me-jidlo-nebo-nedame), takže to beru jako daň za úspěch a „držení staré gardy pospolu“. Není to poprvé.

    Tak jako tak, z chyby se poučíme. Díky za zpětnou vazbu a hodně úspěšných projektů bez chyby v začátcích a hladových bloggerů, kteří si rádi smlsnou :-)

  • Tomáši, nezlobte se na mě, určitě všichni chápeme, že chybovat je normální a ne vždy je vše dokonalé. Ale myslím, že všechny komentáře a „rozmazávání“ na blozích či Twitteru jsou pouze odezva na Vaše PR.

    Přeci, když se masivně bijete v prsa, rozesíláte emaily či další propagační „kanály“ na všechny strany, a to evidentně se snahou stát se a být nejvíce cool online službou v ČR, tak se nemůžete divit. Jakkoliv si myslím, že chybovat je normální, omlouvat to tím, že jste v začátcích mi přijde přinejmenším divné.

    Jinak já osobně už nerozmazávám rozesílání „spamů“, nějak jsem si na to v české kotlině zvykl ;) Pro mě jste nepoužitelní, protože v nabídce do mého bydliště nemáte dva nejlepší rozvozy, které tu máme k dispozici a naopak inzerujete podnik s neúplným menu – toto dokážu chápat jako situaci u služby v začátku a jednou za měsíc si holt zkontroluji, jestli se to zlepšilo. Držím palce, ať jste „v začátcích“ co nejkratší dobu.

  • Příjde mi to jako klasický problém ne/zodpovědnosti. Ten server samozřejmě nezodpovídá za chování dodavatelů, tedy alespoň ne přímo, ale faktem prostě a jednoduše je a bude, že si jej ti lidé s dodavateli ztotožňují. Což je věc, které neuteče, neschová se, nezmizí. Úplně stejným problémem trpí celebrity, které se prodaly nějaké problémové značce. Když třeba K. Neumannová propagovala podvodného dodavatele rybích pilulek, taky pak kvičela že ona za to nemůže. Když restaurace z Dámejídlo jídlo nedá, je to problém Dámejídlo zrovna, jako její. Btw. ten úvod na lince Vás připravuje o velkou část cílové skupiny 30+.

  • Tohle je krasna ukazka navrstveni chyb, ktere by se proste stavat nemely. Spousta firem dokaze selhani vhodnym resenim situace naopak obratit v jejich prospech. Stacilo by s velkou omluvou dovezt zdarma objednane jidlo, neco prihodit, dezertik pro „princeznu“ a nabidkou 50% slevy na dalsi objednavku a jsem presvedceny, ze by meli zahackovaneho dalsiho spokojeneho zakaznika a slusne PR zdarma.

  • Tomáši, díky. Chápu, že se to může stát, jen dneska se mi to fakt nehodilo :)

    Jinak s tím Patrickem jsi mě zaskočil – kdybych věděl, že napsal článek se stejným názvem, můžeš si být jist, že bych vymyslel něco jiného – nedopustil bych, aby to vypadalo, že neumím vymyslet nic vlastního :) Bohužel, ve chvíli, kdy jídlo nedáte, se tahle vazba prostě nabídla dost sama.

    Držím palce.

  • Měl jsem dneska úplně stejný nápad. Ráno jsem si všiml na Facebooku „Šťastné hodinky“ – objednal jsem sushi pro 5 lidí na 17:00 a přestal myslet na večeři. V 17:01 zvonil pán před barákem a donesl jídlo. Po rozbalení jsem zjistil, že čeho jsem si objednal 5 kusů, nabalili 7. Vše v super kvalitě, jak z pohledu potravin, tak rozvozu. Pocit „lovce“ co „to pro rodinu skvěle pořešil“, jsem si vychutnal do sytosti. O to víc rozumím zklamání, přesto bych vás rád pošťouch k zopakování, určitě to byla smutná náhoda (do práce objednáváme hromadně de-facto denně a nikdy s ničím není problém).

  • Tak to jste objednával asi ve stejné mexické restauraci – po dvou hodinách čekání a zavolání operátorce jsme zjistili, že na naši objednávku zapomněli. Na otázku, zda si počkáme další hodinu, jsme toho měli plné zuby a nechali jsme se alespoň odměnit 200 body na další nákup. Jinak si všímám další věci – při spuštění služby chodilo jídlo celkem rychle a teplé, teď mi dovezou pizzu bez termoobalu pohozenou na zadním sedadle v rozmačkané krabici a samozřejmě je úlpně studená – když stojí skoro 300, už to trochu „nasere“, minule došlo i na lasagne s vylitou šťávou po celém obalu, doporučovala bych teda smluvní restaurace trošku motivovat a nekazit jméno službě Dáme Jídlo, kterou jinak oceňuji pro možnost platit kartou. Zdraví Anna S.

  • Me se zda, ze damejidlo akorat kazi kvalitu dovazky. Drive jsem si objednaval sam pizzu z fortys pizza v brne. Vzdy vyborna pizza, ted absolutne odflaknuta, nedobra, studena. Doba dovazky se zdvojnasobila.
    Zrejme restaurace maji zvyseny odber a aby to vse stihly tak kaslou na kvalitu. A jestli jeste musi restaurace platit damejidlu nejaky desatek, tak se neni divit, ze se ta cena musela projevit na nekvalite.
    :(

  • Musím přispět svou troškou do mlýna. I já jsem první objednávku realizoval pod tlakem PR. I mě se dostalo zklamání v podobě extrémně dlouhého dodání nad limit, které jsou na damejidlo.cz ve většině případů nastavené více než komfortně, až neúnosně. Dodání v Praze do 70–90 minut je podle mě nepřijatelné. Navíc objednávám z mobilu, podle GPS, tedy nejbližší.
    Reklamoval jsem, odmítl kredity ale přesto jsem je obdržel.
    Z části z respektu k odvaze vracet peníze formou bonusu a z části potřeby je utratit jsem po čase objednal podruhé. Opět v noci, kdy se rozvoz hodí nejvíce. Z nabídky pouhých dvou restaurací jsem neprozřetelně vybral neověřenou novinku.
    Opět příšerná dodací doba, opět za rohem, tentokrát sice v limitu, ale téměř na minutu. Jídlo studené.

    Podruhé jsem už nereklamoval a prostě zanevřel.
    Zejména v Praze máme všichni možností dost ověřit si „svého“ dodavatele za rohem. Jeho výhodou je, že doručení je zdarma, nebo výrazně levnější, než damejidlo (např. fiaskoburger). Člověk nepotřebuje číst komentáře, které jsou na damejidlo stejně skryté.
    A další poučení? Z vystupování p. Čupra, i v této diskuzi, mám jediný dojem. Je to křupan, který neumí uznat chybu. I v omluvě, která celkem správně byla na úrovni, si nikdy neodpustí rýpnutí nebo neuctivost, v nejlepším případně je ukřivděný. Leze mi na nervy on, i jeho dravý marketing.
    Následek? Přestal jsem používat současně i Slevomat, vlezlost obou služeb je prostě nad mojí míru snesitelnosti.

  • Já si z dáme jidlo objednával snad někdy před měsícem a všechno bylo v pohodě. Dokonce jídlo dorazilo i v limitu.